19 april 2017

Mary Kubica - Det förflutnas skuggor Don't you cry

En ung kvinna försvinner från sin lägenhet i Chicago utan att lämna ett spår efter. Men när hennes inneboende Quinn Collins letar genom hela lägenheten så finner hon ett brev och börjar inse att Esther Vaughan inte är den hon trott.
Samtidigt dyker en kvinna upp på ett kafe i en liten hamnstad i närheten, där jobbar tonåringen Alex Gallo som diskare och han dras genast till den vackra hemlighetsfulla främlingen. Men det han tror är början på deras vänskap blir snart till något mörkare och farliga än Alex hade kunnat ana.

I den här boken får vi följa vartannat kapitel genom Quinn och Alex, och jag kan tycka att Alex och hans liv tar för stor plats samtidigt som kapitlen om Quinn är väldigt sega. Alltså det här är i mina ögonen en riktig ordbajsar bok, själva grundstoryn är bra och spännande men jag tycker inte att Mary Kubica lyckas få fram det. Det tar ungefär 230 sidor(boken är på 334sidor) innan det börjar bli spännande och hända grejer, innan det är det en lång väntan på att någonting ska hända. För all information vi får om Alex och Quinn och deras förflutna osv det för inte storyn framåt och jag tycker inte heller att det var viktigt för storyn. Det här är inte enligt mig en nervkittlande thriller som det står på baksidan utan mer en spänningsroman.
Betyg 2.5 av 5
boken finns att köpas på harpercollins cdon adlibris




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...