10 februari 2017

Helgfrågan v.6

Alltså jag skulle svara på helgfrågan igår kväll (och jerkan i morse) men det har fortfarande inte blivit av utan  jag har gjort allting annat. Städat  i garaget, gjort ärenden, packat för helgen, tvättat, frostat av frysboxen, ja ni hör, ungefär allting annat..
Men frågan är i alla fall om vi läser bokserier i rätt ordning eller bara så som vi känner för? Och har vi någon favorit serie.

Jag försöker läsa serier i rätt ordning, men ibland råkar man läsa böcker i fel ordning eller om de ges ut i felordning kan det bli hopp fram och tillbaka men om jag får välja brukar jag vilja börja med bok ett. Däremot finns det även serier där en bok verkar jätte bra men man har inte alls varit sugen på de tidigare, då får jag beslutsångest om hur jag ska göra.

Favorit serier är bla Lacey Flint, Ole dole, Rönning & Stilton, Wisting och finns många fler, dessutom många trilogier!

10 kommentarer:

  1. Har läst den första om Lacey Flint, den tyckte jag var riktigt bra!

    SvaraRadera
  2. Tror inte att jag läst någon av de serierna.

    SvaraRadera
  3. Ibland kan man ju missa att en bok hör till en serie, då kan den slinka med. Får jag välja så väljer jag rätt ordning :)

    SvaraRadera
  4. Jag vill gärna läsa serier i rätt ordning om det är möjligt.Önskar att det kom en ny bok om Lacey Flint snart.

    SvaraRadera
  5. Av dessa har jag bara läst om Rönning och Stilton. Lacey Flint och Ole dole har jag hört talas om men inte Wisting.

    SvaraRadera
  6. Bolton och Lier Horst har jag läst och även något av paret Börjlind. Arlidge är okänd för mig

    SvaraRadera
  7. Har väldigt svårt att låta bli att börja på den bok som lockar mig mest att läsa, var i serien den befinner sig har liksom mindre betydelse då, tycker jag. ;)

    SvaraRadera
  8. Trilogi är lagom längd på serie för mig.

    SvaraRadera
  9. Det finns många bra serier tycker jag.

    SvaraRadera
  10. Lacey Flint har jag inte läst klart.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...