24 februari 2017

Helgfrågan v. 8

Jag missade att helgfrågan kom ut igår kväll, jag fick ett il och började virka och såg serier så glömde bort att kolla datorn. Mia undrar vad vi ska göra i helgen, hur våran favorit läsplats ser ut eller om vi har flera. 

När jag ska läsa på dagtid sitter jag oftast i soffan vi har i köket, den köpte jag när jag flyttade till min första egna lägenhet och den är fortfarande den bästa soffan. Ibland händer det även att jag sitter på golvet framför tvn och läser och ibland i soffan framför tvn. Men absoluta favorit plats att läsa är nog sängen, på morgonen och kvällen älskar jag att ligga i sängen att läsa, dock blir det inte så mycket morgon läsande senaste åren eftersom barnen oftast väcker mig.

Helgen? Idag ska jag på middag med sambon och min lillebror, annars är det nog som de flesta helger, mys med barnen och sambon, mina föräldrar ska nog komma och äta med oss imorgon, jag hoppas hinna rida en sväng i skogen, agilityträning på söndag, ja hundarna ska även få balans och styrketräning och jag har själv tänkt hinna träna. Sen har jag planerat att hinna virka, se serier, läsa massor och spela tvspel. Men jag behöver nog också kurera mig så jag är frisk till nästa helgstävling.

15 kommentarer:

  1. Låter som du har många härliga aktiviteter denna helg =) Älskar att sitta i soffan och läser men sängen är inte heller helt fel. =)

    SvaraRadera
  2. Att läsa i sängen på mornarna är ju det bästa! :)

    SvaraRadera
  3. Oj, jag blev trött bara av att läsa allt du planerar :)

    SvaraRadera
  4. Låter som en fullbokad helg! Hoppas det blir trevligt :)

    SvaraRadera
  5. Det låter som en fullspäckad helg med roliga aktiviteter :) Har du egen häst? Träning står på min lista också, och läsning och att se första avsnittet av Liane Moriartys serie på HBO; Big little lies med bland andra Nicole Kidman. Har läst den boken, så det blir spännande att se hur teveserien är.

    SvaraRadera
  6. Köket är en bra plats, även för läsning. :)

    SvaraRadera
  7. Nej, golvet tror jag inte skulle fungera för mig.
    Visst är det mycket man ska "hinna" på helgerna? Konstigt egentligen.

    SvaraRadera
  8. Låter som om du har fullt upp!

    SvaraRadera
  9. Låter härligt med mys med familjen.

    SvaraRadera
  10. det var i sanning en välmatad helg!

    SvaraRadera
  11. Jag tror att soffor först och främst är till för läsning!

    SvaraRadera
  12. Virka är riktigt skoj ibland men nu var det ett tag sedan. Man kan omöjligt läsa och virka samtidigt.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...