28 november 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 48

Vecka 48 alltså, ni inser hur nära det är december, och så nära julafton och sen nyår och sen nytt år och då börjar allting på noll igen för mig och i början på året brukar det gå bäst för mig att lyckas bearbeta min lilla (jaja jag erkänner, läs ENORMA) olästahög.
Den här veckan undrar barnboksbloggen Hur vi räknar ner till jul i våra bloggar - om vi har något speciellt jultema, bloggjulkalender, ska delta i någon julbloggstafett eller arrangerar några jultävlingar. Och om vi har några tips på böcker där man kan läsa ett avsnitt/kapitel per dag fram till jul? Eller något annat bra tips på att räkna ner till jul. 


Nej jag gör nog ingenting speciellt, brukar delta i andras julkalendrar/tävlingar men det verkar inte vara så många i år. Min blogg är rätt jullös insåg jag nu men någon gång skulle jag vilja ha jultävling, nästa år kanske jag har tid för någonting sådant, typ adventstävlingar... Fram till jul har jag väldigt mycket inplanerat med mina barn, det ska bakas lussekatter, pepparkakor, bygga pepparkakshus och göras köttbullar, köpa lite julklappar och försöka få till julstämning här hemma för jag vill att mina barn ska tycka julen är en magisk högtid.

1 kommentar:

  1. Gör inget speciellt på bloggen heller, har nog fullt upp hemma som det är!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...