29 november 2016

Ett år med Gilmore Girls "Sommar"




Vad bra att Rory tog på sig att jobba på tidningen, tufft att ändra så mycket i början men hon känner ju alla så hon vågar ju men hon har svårt att hitta sig ett jobb och allting verkar bara fortsätta vara kaos för henne.  Sverige igen? Abba och Waterloo var med i musikalen. Musikalen som tillförde i övrigt INGENTING till det här, snälla någon kom till saken nu!!
Äntligen kom Jess tillbaka, Logan sjönk i mina ögon när de hade en affär och han samtidigt hade ett seriöst förhållande, måste ju ändå vara seriöst när han är förlovad. Jess däremot han verkar ha egen firma och det verkar gå bra för han och äntligen fick Rory prata med någon där hon vågade ventilera hur dåligt allting är. Och Jess ger Rory förslaget om att skriva någonting om hennes och Lorelais relation vilket Lorelai verkligen inte tar bra men jag förstår att hon inte vill att alla ska veta allting om vad hon har gjort och inte.
Rory och Logan "gjorde slut", kanske inte snyggaste uppbrottet men det var bra, för jag vill verkligen att hon ska gå vidare, men just nu känns det svårt att få ihop allting i det sista avsnittet, jag tror inte jag kommer få det slut jag verkligen var ute efter... Efter det här avsnittet blev jag då helt team Jess istället, Logan har sjunkit som en sten och Jess har ordnat upp sitt liv. Är det pga Logan som Rory lever i något stand by läge? Hon är älskarinnan som väntar och under tiden så spelar inget annat någon roll, dags att rycka upp sig och börja leva igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...