17 oktober 2016

Tjockare än vatten säsong 2

Ikväll 21.00 på svt 1 börjar andra säsongen av Tjockare än vatten, det är en svensk dramaserie.
Jag har själv inte sett första säsongen men de går att se på svtplay men jag har hört den är riktigt bra, så jag har tänkt börja se den idag (uppdaterar här om jag tycker det verkar bra eller dåligt)
Så varför tipsar jag om någonting jag själv inte har sett? Jo för min kompis Tina har en hund som på riktigt heter Theo, han är med i andra säsongen och har tydligen en ganska stor roll. De har fått flyga ner till stockholm för att filma och det har filmats här uppe i norr. Jag tycker det är jätte häftigt och är rätt så avis för vem hade inte velat få vara med lite bakom kulisserna på en bra serie?

Tjockare än vatten handlar om de tre syskonen Lasse, Jonna och Oskar som återförenas på familjens pensionat på Åland efter att inte ha haft kontakt med varandra på flera år så har deras mamma Anna-Lisa bett dem komma. Lasse och Jonna flyttade och har bott i Sverige men Oskar stannade kvar och hjälpte deras mamma med pensionatet.  Men när Anna-Lisa hittas död efter att ha begått självmord så visar det sig att hon i sitt testamente har uppgett en sista önskan som för alltid kommer förändra syskonen Waldemars liv och deras förhållande till varandra. Och så klart när syskonen återförenas så kommer alla konflikter, gamla minnen och hemligheter upp till ytan.

Har ni sett första säsongen? Ska ni se andra?
Jag hade själv helt missat den här serien när jag inte ser på tv men däremot kan se på play om det är någonting jag vill se (Sjukt irriterande att tv4play har börjat med inloggning och vill då ha massa information = man kommer få massa reklam på ex mailen...)
Någon annan serie som kommer gå i höst jag inte får missa?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...