30 augusti 2016

Johanna Lindbäck - Som om jag frågat

Allting förändras när John börjar nian, hans bästa kompis Lukas har blivit tillsammans med Johns granne Saga så ingen av dem vill ha riktigt prata med om det som pågår hemma. För hemma har Johns föräldrar bestämt sig för att ha en paus och flytta isär tillfälligt, men hur länge är det? Och all den här väntan på att få veta om det kommer bli som tidigare eller om allting kommer fortsätta kännas jobbigt och tråkigt, det är många funderingar för John. Som när han inte orkar gå på fotbollsträningen längre och kanske vill sluta, eller när han cyklar omkring för att han verkligen inte vill åka hem.

En bok som verkligen tar upp ett viktigt ämne och nu har jag ju inte jag skilda föräldrar men jag kan verkligen tänka mig att det skulle vara så här med alla funderingar och att allting blir så här jobbigt. Samma med att relationer förändras när man blir äldre och hur man hanterar det. Jag gillade karaktärerna, kände igen många ställen som nämns eftersom boken utspelar sig i Luleå och där har jag varit många gånger, och det ger ett litet extra plus i kanten.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på adlibris cdon 

1 kommentar:

  1. Om du gillar att boken utspelar sig i Luleå så gör alla Lindbäcks böcker det. Vet inte om du läst nån av de andra.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...