31 augusti 2016

Christina Larsson - Silhuetten

Det här är då fjärde och sista boken i serien om kriminalkommissarie Ingrid Bergman.
Efter allting som har hänt så har Ingrid varit med sina två bästa väninnor några veckor på en dröm resa till Thailand, men så fort de återvänder till Göteborg så kommer verkligheten ikapp. Larmet på Ingrids hus har under natten gått igång fem gånger men ingenting har sett misstänkt ut så väktaren som har åkt ut på larmet har nonchalerat det till att det måste vara något fel på larmet.
På polishuset har hon varit väldigt efterlängtad och ett berusat svensexegäng som har varit  i de gamla underjordiska befästningsgångarna hittar en död tonårsflicka. Flickan är mördad men av vem eller vilka? Under utredningen får Ingrid möta ondskan men inser även att ondskan finns även i hennes närhet samtidigt börjar hon mer och mer inse att det finns ett liv utanför polisarbetet, det liv hon en gång hade men har gjort allt för att förtränga.

Så bra serie!! Den är lätt läst, det händer massor, det är massor av karaktärer som man älskar och hatar och man gissar hit och dit hur allting ligger till och ibland har man rätt, ibland inte. Hela serien är sträckläsningsböcker och jag har nog aldrig tidigare läst en hel serie i sträck, jag blir inte less utan jag vill hela tiden ha mer och detär så spännande så jag vill veta hur allting kommer lösa sig. Det är en cliffhanger mellan trean och fyran, så de böckerna är viktigast att läsa i ordning, sen har bok fyra ett bra avslut på hela serien så man får veta det man vill veta och blir inte lämnad med massor av frågor. Jag säger det igen, har ni inte läst den här serien så gör det!!
Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på adlibris  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...