5 juli 2016

Sommarboktips

Moasbokhylla har haft några sommarboktips och jag blev då själv sugen på att dela med mig av några tips, i alla fall ett, det kanske kommer fler om ni vill det?

För mig och många andra så måste man läsa en bok av Sarah Dessen varje sommar, det brukar komma ut en ny översatt bok i början på varje sommar, eller en i pocketformat om man hellre vill ha det. Jag själv föredrar att släpa omkring på pocket böcker på sommaren dessutom brukar man kunna trilla över billiga pocket lite över allt på sommaren.

Sarah Dessens böcker innehåller tonåringar och allt vad det innebär att vara tonåring, att hantera sina föräldrar och syskon, kärlek och svartsjuka och att försöka hitta vem man själv är.
Jag önskar att Sarah Dessen böckerna hade funnits när jag var 12-15 år, men jag har inga problem att njuta av böckerna fast jag nu är det dubbla, utan istället ser jag tillbaka på det liv jag har levt och ibland känner jag igen mig själv och ibland någon annan och jag blir påmind om hur livet var, så kanske jag inte blir en mamma som har glömt hur det var att vara ung den dagen mina barn blir tonåringar.



1 kommentar:

  1. Jag är dålig på Sarah Dessen, men hade tänkt ge henne en ny chans nu i sommar. Vet att jag tyckte väldigt mycket om Mycket mer än så, men blev så grymt besviken på The Truth About Forever (Mitt perfekta liv) att jag har undvikit henne fram tills nu. :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...