24 maj 2016

Emelie Schepp - Prio ett

Prio ett är tredje boken i serien om åklagaren Jana Berzelius.

En tidig morgon hittas en kvinna svårt sargad i sin lägenhet i Norrköping, först på plats är ambulanssjuksköterskan Philip Engström som gör allt för att rädda hennes liv. Sen dyker ytterligare ett offer upp och Philip inser att saker från hans förflutna har kommit ikapp.
Jana Berzelius kopplas in som förundersökningsledare och även hon börjar fort se ett mönster men hon saknar vissa viktiga pusselbitar för att riktigt förstå hur allting hänger ihop.
Jana blir uppsökt av en person från sitt förflutna och måste ta lagen i egna händer för att inte de hemligheter som hon bär på ska komma ut.

I den här delen får vi verkligen se att vissa är beredda att göra vad som helst för att dölja sina hemligheter medan andra vill hämnas till varje pris. Jag gillar den här serien, det är mänskliga karaktärer som har fel och brister, gott och ont är inte svart och vitt utan ibland är det en gråskala och dessa karaktärer kliver ibland över gränsen, hur det kommer sluta får vi se....Jag ser redan framemot nästa del i serien för jag vill veta mer om Jana och de övriga karaktärerna, sen så tycker jag Emelie Schepp skriver riktigt spännande storys i sina böcker, det är svårt att lägga ifrån sig hennes böcker. 
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  cdon  adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...