26 april 2016

Marie Lu - Rosensällskapet


Andra boken i trilogin om Den unga eliten.

Adelina Amouteru har blivit sviken av både familj och vänner, och det har gjort att hon vill ha hämnd och de  hon först vill hämnas på är Inkvisationsmakterna som nästan lyckades döda henne. Adelina är känd även som den Vita vargen och just nu flyr hon tillsammans med sin syster kenettra för att leta upp andra som till hör den unga eliten och hoppas kunna hitta andra att alliera sig med.
Adelinas krafter närs av andras rädsla men den har börjat växa utom kontroll och hon har svårt för att lita på andra vilket gör det svårt att ha allierade.

Jag hade lite svårt att först minnas vad som hände i första boken och hade gärna sett en liten sammanfattning i början. När jag läser mina funderingar  som jag hade efter att ha läst första delen så kände jag inte att man alls fick svar på några frågor i den här boken och jag tycker att Rosensällskapet hade lägre tempo, inte samma spänning och inte alls var lika bra som Den unga eliten. Jag kommer så klart läsa sista delen för att få veta hur trilogin slutar och hoppas den boken är betydligt bättre än den här.
Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på  adlibris cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...