28 mars 2016

M.J. Arlidge - Bro bro breja

Jag hade verkligen sett framemot att det skulle komma en ny del i Helen Grace serien eftersom jag verkligen gillade första delen Ole dole.

En man hittas död i ett industriområde, någon har skurit ut hans hjärta och lämnat det i en kartong utanför familjens  ytterdörr. Det här är det första offret, men kriminalkommissarie Helen Grace misstänker att det här bara är början, och snart hittas offer två och tre och då vet man att det verkligen är en seriemördare man letar efter, men ledtrådarna är små och just nu är den enda ledtråden en chattsida där män diskuterar och betygsätter prostituerade. 

Helen försöker återhämta sig sedan hennes syster dött och känner att några på polishuset vill helst att hon slutar och sen finns den där unga mannen som Helen privatspanar på som inte ens vet att hon existerar.



Jag hade väldigt höga förväntningar på Bro bro Breja och visste knappt vad boken handlade om utan bara att jag skulle läsa boken! Det tog en stund att komma ihåg vad som hände i första boken, det var så mycket att komma ihåg men allt eftersom man läser Bro bro breja så tas detaljer från första boken upp så man får en hel het, men det kanske är så att om man läser böckerna direkt efter varandra att det blir lite upprepat? Men det kan jag inte uttala mig om.
Den här serien har stor fokus på mördarna men samtidigt får man läsa om Helen Grace privatliv & tankar och vi får veta mer om de andra poliserna så jag tycker att den är väldigt bra skriven, det blir inte för mycket fokus på privatliven och man känner att vissa karaktärer gillar man andra inte.
Så det här är helt klart en serie jag kommer fortsätta följa och hoppas del tre kommer ut snart.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på adlibris  cdon

1 kommentar:

  1. En serie jag inte känner till faktiskt men låter intressant så ska helt klart spana in!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...