29 februari 2016

Rachel Abbott - Främlingsbarn

När Emma Joseph började dejta sin make David så var han nedbruten av sorg efter att hans första fru hade dött i en bilolycka och hans sexåriga dotter Natasha försvann spårlöst från olycksplatsen.
Nu har det gått sex år sedan olyckan och de tror att de har lämnat allt det smärtsamma bakom sig och de har fått en son tillsammans, när poliserna hittar en död flicka som kan vara Natasha och deras liv vänds upp och ner. För vem är den döda flickan och vem är flickan som dyker upp i Emmas kök och ger henne kalla kårar.

Jag gillade Emma, men oj oj vad svårt jag hade för David genom hela boken. Han är så konstig och reagerar så skumt men det har så klart att göra med alla hans lik i garderoben. Men jag förstår inte hur han kunde lura sin första fru och nu Emma att han är så snäll och skötsam.

Spoiler!
Jag gillade boken dock var det ganska jobbigt att läsa om Ollies försvinnande för han är samålder med min son, men det gjorde oxå att jag inte riktigt köpte delarna som när Ollie pratade för barn i den åldern säger inte många ord. Natasha är obehaglig men det måste ha varit verkligen lätt att manipulera henne eftersom hennes pappa är den största sortens svin.
Hur kan man vara villig att utsätta sin fru och dotter för det han gör och snacka om person som bara ljuger och inte bryr sig om annat än sig själv.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  cdon 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...