6 februari 2016

Amanda Stevens - Djävulens fotspår

En kall vinternatt 1922 vaknar en man upp av att det låter från hans tak, när han tittar ut genom fönstret så ser han i fullmånens sken att det är fullt med klövavtryck på hela hans gård. Ryktet börjar gå om att det är djävulensfotspår men med tiden glöms ryktet bort tills de många år senare dyker upp igen kring den mördade Rachel DeLaunes kropp.

Rachels syster Sarah DeLaune har svårt att lämna det som hände hennes syster bakom sig och hon har alltid trott att Rachel mördades av en man som hette Ashe Cain, men ingen förutom Sarah har någonsin sett Ashe. Han dök upp när Sarah behövde en vän men försvann samma kväll som hennes syster blev mördad, eftersom Sarah hittades helt nerblodad med sin systersblod men hon minns ingenting från den kvällen så har ryktet gått om hon kan vara skyldig.
Nu har man hittat två kroppar nära Sarahs hem, även dessa med djävulens fotspår runt omkring.


Det här var en spännande bok men oj vad jag störde mig på Sarahs ex en riktig mansgris och Sarah är en typiskt psykisk instabil tjej. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva när jag inte vill spoila men jag gillar Amanda Stevens böcker men de tidigare jag har läst var snäppet bättre än den här, de är lätta att läsa med högt tempo och obehagliga och jag vill alltid läsa mer efter jag har läst en av hennes böcker.
 Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på harpercollins

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...