30 januari 2016

R.L. Stine - Varulven


Grady och hans familj har flyttat, hans föräldrar är forskare och nu ska de undersöka några speciella rådjur. Men en natt i nya huset så hör Grady ylande från träsket som ligger bakom huset, sen hittar han både en söndersliten kanin och en eremit i skogen som Grady tycker beter sig märkligt.
En dag hittar Grady en hund, han är stor och har likheter med en varg så han får namnet Wolf, och ingen verkar äga Wolf men när fler märkliga saker händer och Gradys pappa säger att Wolf kan vara den skyldige så inser Grady att han en gång för alla måste undersöka vad som egentligen pågår i träsket.

Den här boken var inte riktigt lika bra som de andra jag har läst, dessutom hade jag svårt för att fastna för karaktärerna, men eftersom det är en lättläst ungdomsbok så gick den jätte fort att läsa ändå. Dock så gillar jag nog de här böckerna bättre som grafiska noveller nu när jag är lite äldre.
Betyg 2 av 5
boken finns att köpas på adlibris  cdon

1 kommentar:

  1. Jag har kollat en del på Goosebumps tvserie. Men inte läst något. Kanske ska kolla upp de grafiska novellerna då :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...