27 januari 2016

R.L. Stine - Fågelskrämmorna


[Goosebumps #3]
Jodie och hennes bror Mark är varje sommar en månad hos sin mormor och morfar på deras gård. Men den här gången är det någonting som inte stämmer, när de kommer till gården så ser Jodie tolv stora fågelskrämmor som ser läskiga ut och hon kan svära på att de rör på sig. Mormor vägrar göra pannkakor till frukost och morfars läskiga historier verkar ha tagit slut och Jodie försöker ta reda på vad som egentligen pågår.

Jag är inte riktigt rätt åldergrupp för de här böckerna, men de suger som in en i handlingen och det blir läskigt och kryper efter ryggen på en. De här böckerna gillade jag när jag var tonåring och läste många läskiga böcker och de duger faktiskt än idag även om jag inte kanske blir lika rädd.
Inte av fågelskrämmor i alla fall men å andra sidan är det mitt i vintern och massor av snö men skulle jag titta ut genom fönstret och ha en fågelskrämma där ute som såg hotfull ut så skulle nog även jag tycka den var obehaglig. Det är en väldigt kort och lättläst bok som är perfekt när man vill ha någonting som går fort att läsa samtidigt som man sugs in i handlingen.

Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...