22 januari 2016

Bokbloggsjerka 22 – 25 januari

Oj fredag igen = ny Jerka. Jag vet inte men sedan jerkorna kom igång igen så går veckorna ännu fortare än tidigare! Den här gången är frågan om vilken bok/böcker som är bäst baserad som serie/film eller om man vill vända på det.
Bonus fråga är vilka utmaningar vi har tänkt göra under 2016.

Jag kan inte bara skriva det jag gillat utan även de som jag inte gillade speciellt mycket, ska bli intressant att se vilka filmer, serier ni har skrivit upp. Boken The Killing hade jag ingen aning om att den fanns men jag älskar serien så den måste jag läsa :)


Filmer & serier jag gillar

Twilight, Hunger games, Allt för min syster, the Mortal instruments(tv-serien), The Killing.

Filmer & serier som blev mindre lyckade
Under kupolen, Maze runner, the Mortal instruments (filmen), beautiful creatures 


Bonus frågan: Jag kommer försöka bearbeta alla olästa högar som ligger överallt men 3 veckor in så har det helt ärligt inte gått så bra, än ;)

12 kommentarer:

  1. ser en hel del film men missat dessa, Hunger games såg jag en del

    SvaraRadera
  2. Under kupolen är verkligen en usel filmatisering av en fantastisk bok.

    SvaraRadera
  3. Jag blev så besviken på serien Under kupolen. Älskade boken så mycket!

    SvaraRadera
  4. Det som jag såg av Hunger Games var helt OK.

    SvaraRadera
  5. The Killing var fruktansvärt bra! den kostade mig mycken nattsömn. visste inte att det finns en bok

    SvaraRadera
  6. Twilight tyckte jag var riktigt bra men Hunger Games har jag inte sett resten av filmerna.

    SvaraRadera
  7. Inte för att boken Beautiful creatures var någon höjdare men filmen var rent usel!

    SvaraRadera
  8. Under kupolen var helt värdelös tyckte jag, iaf om man hade läst boken innan.

    SvaraRadera
  9. Gillade Hunger games, men det är också allt det du listar som jag läst.

    SvaraRadera
  10. Har läst Under kupolen - mycket bra. Så behöver man inte tro man missat något då genom att inte ha sett filmen. ;)

    SvaraRadera
  11. Hunger Games är en riktigt bra filmatisering :) Jag såg första avsnittet av Under the Dome och tyckte att det var fruktansvärt dåligt, så det blev inte mer.

    SvaraRadera
  12. Jag håller delvis med i alla fall! Serien Under the Dome följde jag hela tiden men det blev helt fruktansvärt dåligt mot slutet. Maze runner-filmen tyckte jag dock var helt okej!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...