5 juli 2015

Tv - serier [v27]

Scream s01x01 *seriepremiär*
Jag blev positivt överraskad av det här pilot avsnittet, många härliga kända ansikten och det känns som en jätte bra läskig sommar serie!! 

the Whispers s01x05
Jag tycker Minx är läskig och hennes föräldrar har nu blivit påverkade av Drill på olika sätt. Ska bli spännande att se vad som egentligen kommer hända och hur allting kommer visa sig hänga ihop!
Hoppas det inte är någonting jätte konstigt, fast det känns som det kan vara någonting med aliens eller så med den där stenen som lyser blått och slår ut ström.

Teen wolf s05x01-02
Vad fint att Scott tänkte på Allison. Men det hände som mycke i det här avsnitten fast en hel del som man inte riktigt förstod sig på utan det kändes lite grötigt och hoppigt men det lär nog bli bättre.

the Fosters s03x04
Cole har fått börja sin köns förändring och han är kär i Callie, vilket jag inte gillade men det lär inte hända någonting där för jag tror att hon kommer få ihop det med A-J.Callie måste vara den bästa systern som Jude kan ha, hon älskar verkligen han oavsett.
Jag gillade Mariana och hennes pojkvän, tills hon var otrogen men vad bra att de gjorde slut när hon inte berättar sanningen och är så konstig mot han. Oj vad förvånad jag blev när Brandon och Cat fick sluta på musiklägret, jag trodde som vanligt att det skulle bli som alltid att det skulle ha ordnat sig så att Brandon och den där jobbiga tjejen hade blivit vänner men tydligen inte.


Jag gillar att man tar upp om man är olika och känner olika och att det är viktigare att vara kär och älskad än om man är gay, hudfärg osv Det är inte många serier som vågar beröra de här lite känsligare punkterna.

Under the dome s03x01-02
Jaha det blev typ två parallella världar nu och the Dome försvann och det var så uppenbart att det var någonting skumt med psykologen. Dales nya tjej och psykologen dök alltså upp nu när de andra återvände till den riktiga världen, Melanie är så opålitlig.


Rookie blue s06x07
Jag förstod direkt att det var någon som låtsades vara Oliver för att plantera ut bomben och allting annat men det kändes lite otippat fast ändå helt rätt att det är Tracis pojkvän. Han har en stor roll men ingen jag  kommer sakna om han försvinner, för skulle kännas konstigt om det var en karaktär som man knappt har sett tidigare som är skyldig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...