25 juni 2015

Sommarläsningstaggen

Jag blev taggad av Alba på boklyckan att göra den här sommarläsningstaggen, och det passar så bra att få någonting sånt här när jag inte har så mycket att blogga om och läsningen går trögt! :)

1.  Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar
Oj, svår fråga för jag har en hög med böcker jag verkligen vill läsa och råkar nog snart beställa hem några till... Ooops!
* Sarah Dessen - Allt och lite till
* S.K. Tremayne - Istvillingar
* Marissa Meyer - Cinder
* Cassandra Clare - Fallna änglars stad
* Brandon Sanderson - Sista riket
* Lauren Oliver - Rekviem

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags  att ta tag i. 
Det är nog Sista riket som jag skrämmer mig pga dess tjocklek, eller Rekviem som är påbörjad men nu ligger den där den ligger och jag försöker förtränga den.

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar.
I en solstol ute på mina föräldrars altan, alternativt en hängmatta. Men pga allt regn så soffan :(

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans? 
Inne i soffan och sängen eftersom det är svårt att läsa ute när man har två barn och 3-5 hundar att hålla koll på :P  Dessutom här uppe i lappland så regnar det bara och har varit två bättre dagar men då kom myggen :(

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Allt och lite till kanske :) Eller Sista riket har jag hört ska vara riktigt bra, så kanske det blir den som överraskar mig!

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar? 
En Sarah Dessen bok eller en av Stefan Ahnhems böcker kanske, beror på vilken typ av böcker man vill läsa :)

7. Strand eller Hängmatta? 
Jag hänger inte ofta vid stranden och är jag på en strand är det med hundar eller barn så det måste bli hängmattan!! Sen tror jag en bok kan bli lätt blöt och sandig på stranden.

8. Deckare eller Roman? 
Deckare till 90% men några romaner brukar jag läsa och då blir det på sommaren.

9. Favoritgenre? 
Deckare/thriller och kriminalromaner/spänningsromaner :)

10.Tagga 3 andra!
Romeoandjuliet
Zelly
Madde



1 kommentar:

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...