2 februari 2015

Ingrid Remvall - Den spruckna planeten [Prismagalaxen #3]

Prismagalaxen del 3

Det är Juni 2257. Novas pappa är på flykt men genom att maskera sig och låtsas vara Novas morbror så kan han följa med henne på en expedition där de ska utforska en planet. 
Men eftersom Novas pojkvän Elder oxå är med på utforskningen så blir det lite konstigt när hennes pappa vill vara pappa och inte låta Nova fokusera för mycket på Elder. 
Novas bästis Tim har även han sin pappa med sig men efter allt han har gjort mot Tim och Nova så litar de inte på han även om han påstår att han ingenting minns. 
Mystiska saker händer och både ungdomarna och de vuxna har hemligheter. 
Det finns även en till forskargrupp som utforskar planeten och där bland finns den universumsberömda DeAnna, som de inte alls kan förstår varför hon skulle vilja vara med på en utforskning.

Jag har inte läst del ett och två men fick erbjudande av Ingrid om att läsa den här tredje delen och jag kände att jag direkt blev nyfiken på boken så gav den en chans och det har jag inte ångrat. 
Det är perfekt med återberättande i boken så att jag ska ha lite hum om vad som har hänt tidigare men tror ändå inte att jag har blivit jätte spoilad om jag kommer välja att läsa del ett och två senare, vilket jag verkligen tror att jag kommer göra.
Jag gillade karaktärerna och spänningen samtidigt som det är lättläst och har ett bra tempo, och det är så skönt när det utspelar sig någon annanstans men jag blir aldrig skriven på näsan om hur annorlunda det är utan det är en riktigt bra ungdomsbok som jag verkligen rekommenderar.
Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på   adlibris   cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...