12 september 2014

Bokbloggsjerka 12 – 15 september

Det här var en lite klurig jerka fråga av Annika, hon undrar hur våran recensionsprocess går till.
Om vi skriver stödord, gör hundöron, recenserar direkt vi har läst ut en bok eller tar tid att smälta boken först.



Ibland skriver jag stödord för recensionen men aldrig lappar eller hundöron. Förutom recenserade jag direkt jag läst ut en bok, nu ligger det oftast en stor hög till slutet på månaden.
För jag har en regel om att den månaden boken blir utläst ska den recenseras!
Men jag borde egentligen ha en regel om att jag borde recensera boken innan jag får plocka upp en ny men ibland på sena kvällar eller om man är bortrest så fungerar inte det heller.

Ska bli intressant att läsa hur ni gör så kanske jag får lite bättre pli på mitt egna recenserade ;)

5 kommentarer:

  1. Jag borde nog med ha någon form av regel inför när den utlästa boken ska vara omskriven. Så som det är nu blir det lätt en rejäl hög framemot månadens slut. Men det brukar ändå reda ut sig som tur är!

    SvaraRadera
  2. Böcker som ingår i utmaning ska recenseras samma månad, och rec es ska ju självklart recenseras till ett specifikt datum. Annars är jag lite flytande med det där.

    SvaraRadera
  3. Det är en bra regel så att inte allt för många böcker staplas men jag skulle aldrig kunna ha det så, stressande ju :) Tur att vi alla är olika :)

    SV: Nej, det var för att den var så himla tunn jämfört med i stort sett alla andra böcker som skrivits i den serien så blev lite orolig ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har nog samma filosofi som du, och hundöron går definitivt inte för sig :P

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...