6 oktober 2013

Tv - serier [v40]

Glee s05x01-02   *säsongsstart*
Blaine friade till Kurt, vilket var en rolig överraskning och start på säsongen för Kurt sa JA.
Balens kung och drottning låg fokusen på i andra avsnittet, men en Sue som styr balen är ju ingen höjdare men värsta nörd killen blev det och Tina och de blev överlyckliga, men så klart har har cheerleaderna hittat på någonting och Tina fick precis som Carrie vara med om en hemsk upplevelse.
Men såg ni att Tinas rosor som var vita först sen blev rosa?
Sam är intresserad av skolsystern Penny, kan han aldrig få en vettig kärleksstory?
Grymt kul att Demi Lovato var med och är Santanas nya kärlek.

Greys anatomy s10x01-02   *säsongsstart*
Skönt med en liten återblick från vad som hände i sista avsnittet på säsong nio och jag gillar man börjar en säsong med dubbel avsnitt.
Brooks dog på operationsbordet och Richard överlevde, men han var en viktigare karaktär att ha kvar i serien. Jag är så arg på Arizona för att hon inte kan ge Callie lite utrymme och smälta allting som har hänt och jag hoppas Callie kan hitta någon bättre. 
April inser att hon nog har förlorat Jackson och Matthew är svartsjuk. 

the Mentalist s06x01   *säsongsstart*
I den här säsongen får vi äntligen veta vem Red John är och det här första avsnittet var riktigt bra.
Jag känner lite att låt oss nu få veta vem Red John är och sen kanske den här serien har fått sin chans, jag gillar den men hur länge kan samma story pågå?

the Blacklist s01x02
Red fortsätter hjälpa polisen och så klart med Elizabeth i fokus men de kom på att det var Red som låg bakom det som hände i dagens avsnitt. Han är rätt smart och det ska bli spännande att se vad som kommer hända, för jag gillar att man inte vet vad som kommer hända.
Jag skulle aldrig kunna leva med någon som jag har märkt har en hög pass och pengar i en hemlig lucka i golvet, snacka om att inte veta vem man lever med.

Cracked s02x01  *säsongsstart*
Vad kul att Cracked fick en säsong till. Vilken hemsk pappa som inte vill ha med sin dotter att göra, de hade inte träffast på fem år och de hade flyttat och är förvånad över att hon hittat dit.
Daniella kommer inte tillbaka men det gör inte mig så mycket, däremot ville jag få veta varför flickans läkare felbehandlade och drogade ner hon, misstänkte ju att det var på order från hennes far men jag vet inte och vi får nog inte veta!?!

Hostages s01x02
Angela fick skulden för att nästan ha dödat presidenten så hon tog livet av sig, eller hon blev ju så klart mördad men de fick det att se ut som ett självmord. Det är verkligen inte bara en som får dö för att man ska komma åt presidenten!

NCIS LA s06x02
Nu är det nära, eller är det bara mina förhoppningar som ökar? Jag vill så gärna se Kensi och Deeks tillsammans och nu är det mer vibbar än någonsin mellan dem. Me like!

New girl s03x03
Schmidt berättade för Nick och Jess blev fly förbannad vilket jag verkligen förstår och Schmidt försöker i sin tur komma ur sin knipa genom att bara hitta på mer lögner.
Usch vad hemskt att se Cece så ledsen men äntligen fick man ser en seriös sida av Schmidt inte bara den där oseriösa som bara slamsar.
Smart av Nick och Jess att reda ut allting mellan sig och berätta allting så att inte Schmidt kan förstöra deras relation, vilket de oroa sig för men jag förstår inte varför eftersom han faktiskt fick skylla sig själv.

1 kommentar:

  1. Du har blivit taggad hos mig :)
    http://blandbocker.blogg.se/2013/october/book-shuffle-tag.html

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...