2 oktober 2013

Camilla Grebe, Åsa Träff - Mannen utan hjärta


Bok fyra i serien om Siri Bergman. (obs innehåller spoilers)

Psykologen Siri har fått ett nytt jobb, hon har precis börjat jobba inom polisen i deras gärningsmannaprofilgrupp. Siri pratar fortfarande inte med Aina sedan hon fick reda på att Aina hade en affär med Siris före detta make som är död sedan några år tillbaka.

Antikhandlaren och medieprofilen Jussi Ståhl hittas mördad i sin lägenhet av sin pojkvän Miguel, men på grund av allt våld så förstår Siri och hennes kollegor att det här inte är ett bögmord utan att det ligger någonting personligt bakom det. 
Men nästa offer blir Lukas, en fyraårig pojke. Men vad har Jussi och Lukas gemensamt?

Jag hade kanske förstora förhoppningar eller så blir böckerna om Siri sämre och sämre? Alltså nu inte att den här var dålig men den är inte alls lika bra som första boken.
För varje bok ogillar jag Siri mer och mer. Visst jag förstår att hon är super arg på Aina men att inte ens höra av sig när hon är sjuk i cancer är väldigt småsint och att hon ser kör med värsta dubbelmoralen och inte ens verkar ha dåligt samvete. 
Sen var det så mycket fokus på vem som hade talat med pressen men vi fick inte veta det, för någonstans hoppades jag att det skulle ha varit Markus så hade de kunnat separera för jag tror att Siri skulle vara en roligare karaktär med Jimmy i sitt liv.
Storyn i den här boken höll inte heller riktigt, man förstod så tidigt hur det låg till så sen väntade man bara på att få det bekräftat, nej lite mer spänning och mindre Siri drama tack!! 
Betyg 3 av 5

Boken finns att köpas på   Adlibris  Bokus   CDON 

2 kommentarer:

  1. Jag har bara läst första boken i den här serien och tyckte den var okej, men inte mer än så. Ska i alla fall ge andra boken en chans.

    SvaraRadera
  2. Håller helt med angående Siris dubbelmoral och att "gåtan" var för enkel..

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...