19 oktober 2013

Arne Dahl - Misterioso

Det här är första delen i Arne Dahls serie om A-gruppen. 

En svensk finansman mördas i sitt vardagsrum, efter en kort till så hittas ytterligare en svensk finansman mördad och allting tyder på samma mördare.
Rikskriminalen inrättar en specialenhet för att så fort som möjligt ta fast seriemördaren och sex personer blir handplockade till det som blir A-gruppen.
Men det är inte lätt att luska i vad de mördade finansmännen har gemensamt och varför lyssnar mördaren på jazz efter morden? Ska de följa spåren som leder mot ryska maffian?

Hade jag inte sett filmerna hade jag aldrig haft någon koll på vem som sa och gjorde vad och det var ändå nog svårt att hålla reda på alla och ibland med jag förvirrad.
Jag har så klart tänkt läsa fortsättningen i framtiden :) 

Betyg 3 av 5

boken finns att köpas på   Adlibris   Bokus   CDON 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...