24 september 2013

Jason Mott - the Returned/Återvändarna


Över hela världen börjar människor återvända från det döda, de återvänder inte där de försvann utan de kan dyka upp lite över allt i världen. 
En av de som återvänder är Harold och Lucille Hargraves son Jacob, han dog många år tidigare när han bara var 8 år. Myndigheterna frågar Harold och Lucille om de vill ha tillbaka sin son och de tackar ja även om de tidigare har väldigt misstänksamma mot återvändarna.
Myndigheterna har oxå förhör med både Jacob och hans föräldrar för att se om han är annorlunda, vad han minns från tiden han har varit död och de frågar åter igen om de vill behålla honom.
Harold vill egentligen inte det, han vet ju att hans son är död men Lucille vill ge Jacob en ny chans och hon får bestämma.

Jag hade kunnat skriva mer om själva handlingen men vill inte spoila mer än sådär för er som inte har läst boken. Boken är på 345 sidor men den känns mycket kortare samtidigt som det egentligen inte händer speciellt mycket och nu när jag skriver recensionen 2 veckor senare så minns jag inte riktigt hur den slutar ens.
Jag gillar boken och storyn MEN jag hade gärna sett lite mer drama/action. alltså det händer en mycket i boken men inte så mycket som verkligen griper tag i mig. 

Har ni sett vilket snyggt omslag?
Betyg 3 av 5

Boken finns att köpas på Harlequin   Adlibris  CDON  Bokus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...