9 juni 2013

Tv - serier [v23]

Continuum s2x02-06
Jaha det fanns en "mulvad" i alla fall, Kiera har verkligen motstånd och jag förstår inte hur de från framtiden är så duktiga på att manipulera sig in för att kunna göra så mycket. Vad skönt för Kiera att äntligen få berätta för sin partner om hur allting ligger till men jag förstår ju att han inte trodde på henne till en början.
Tjejen som Alec dejtar är verkligen skum, det är någonting med hon som ger mig en känsla av att hon inte är riktigt så snäll och söt som hon verkar och jag hade ju helt rätt i det nu är bara frågan vem hon hjälper.

the Killing s3x01-02
Jag gillar serier som startar och/eller avslutar säsonger med dubbelavsnitt, då kommer man som in ordentligt i serien med en gång igen. Jag älskar Linden och Holders relation, de driver så mycket med varandra och Lindens son Jack har oxå en bra relation med Holder.
Att Holder har skaffat sig en tjej(som jag känner igen från någon serie men kommer inte på var just nu men jag tål hon inte!!)
Jag tycker det är en hemsk och skrämmande start på tredje säsongen och jag tror den här säsongen kommer vara mycket bättre än de två första säsongerna.

Teen Wolf s3x01
Snacka om att man kastas in i händelserna direkt, spännande med en grupp med bara alfahanar/honor som har en flock tillsammans. Jag gillar så många karaktärer i den här serien och ser framemot att se hur det kommer gå.

the Fall s1x04
Det här var ett rätt händelselöst avsnitt men alla kan det inte vara fullt ös i eftersom det är en serie om en seriemördare men jag tror nästa avsnitt kommer bli mer spännande, han blir mer och mer våldsam och hans fru verkar lite misstänksam. 

the Fosters s1x01 *serie start*
I den här serien får vi följa en familj som består av två mammor(varav en är polis och den andra heter Lina?), en biologisk son (Brandon), två adopterade fosterbarn(tvillingar Jesus och Mariana) och nu en tjej som heter Kelly, hon blev ner slagen i ungdomsfängelset och nu hamnat i fosterhem igen. Brandon har en flickvän som heter Talya men vi får se vilken roll hon kommer ha i serien.
Det här är en typiskt familje drama serie som jag har höga förväntningar på.

Awkward s3x09
Matty-Jenna-Collin! Men suck ge mig en ny story NU!!! Nu verkar asiat tjaffset ta slut i alla fall.

Zero hour s1x10
Äntligen fick vi veta hur det är med Hank, han är verkligen klonad och hans pappa ligger bakom det. Spännande i slutet när hans bil blev påkörd, men han måste ju överleva, fast nu har de ju Hank så de kan ta hans blod som det tydligen var någonting speciellt med.



1 kommentar:

  1. Jag började följa The Killing endast för att Joel Kinnaman är med haha. Men jag tyckte ändå att den var ok. Som du säger så verkar denna säsong mycket bättre än de föregående.
    Haha, jag känner också igen hon som spelar Joel flickvän med kommer inte på vart ifrån.
    Gillade verkligen att de sände två avsnitt på en gång :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...