8 maj 2013

Jamie McGuire - Underbara Helvete

"Tillsammans är de en katastrof. Ett underbart helvete."

Abby har tillsammans med sin bästa kompis America flyttat ifrån Abbys förflutna och lever nu studentliv på Eastern University. Americas pojkvän Shepley tar med sig flickorna på en illegal slagsmåls tillställning och av en slump träffar Abby Travis, den stora slagsmåls stjärnan som konstant har ett harem av trånande tjejer efter sig och han utnyttjar sin chans till att få lätta ligg.
Abby är inte intresserad av Travis men han börjar dyka upp över allt där hon är och de inleder en vänskap som djupnar och snart har de hamnat där Abby inte vill vara, för hon vet att de inte är bra förvarandra och samtidigt kan ingen släppa taget.
Men det räcker inte bara att det är kaos i deras relation utan helt plötsligt har någon som Abby vill undvika från sitt förfluta hittat henne och nu kommer allting upp till ytan igen.


Jag började läsa boken igår kväll och kunde verkligen inte sluta förens jag hade läst ut den. Jag älskade alla karaktärerna även om man störde sig periodvis så finns det en anledning till att vissa karaktärer är som de är i boken. Jag gillade 2/3 av boken bäst i slutet blev det lite för mycket och jag ville bara få veta hur det skulle gå, även om jag tyckte boken var väldigt spännande och ville hela tiden läsa mer. Jag log fånigt och fnittrade, suckade och grät när jag läste och det om någonting gör att jag måste ge boken ett högt betyg!
Det här är en bok om relationer som man inte får missa, Läs och njut!!

Betyg 5 av 5

Boken finns att köpas på Adlibris, Bokus och CDON.

1 kommentar:

  1. Än så länge är jag bara 140 sidor in i boken men har verkligen svårt för Travis.. Tycker inte att det finns en ursäkt för att bete sig så kontrollmässigt eller slåss eller vara allmänt på gränsen hela tiden. Och att Abby dessutom finner det attraktivt? Jag förstår hela det här Bad Boy konceptet (tilltalar även mig) men det finns ju gränser.. Hittills tycker jag inte att det är en bok som borde marknadsföras till ungdomar, skulle vara livrädd om min kompis var tillsammans med en sådan typ.

    Nu har jag inte läst hela boken men jag hoppas verkligen att det vänder.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...