23 februari 2013

Jay Asher - Tretton skäl varför

När Clay får ett paket som innehåller tretton kassettband, så vill han egentligen inte lyssna på dem men nyfikenheten tar över och han vill veta vad han har gjort för att bidra till Hannah Bakers självmord. Genom dessa band får han ta del av vad som hände i Hannahs liv innan hon dog, vilka som gjorde vad och även om han skulle kasta bort banden så finns det en uppsättning till så att alla som banden berör ska höra dem.
Clay lyssnar och går runt i den lilla staden för att se var de olika personerna bor och var olika saker i Hannahs liv hände och det som han får höra förändrar hans liv för alltid.

En bra ungdomsbok men jag tycker att Hannah är lite hård/oshysst mot Clay och jag hade velat få veta lite mer om vad som hände sen när ALLA hade hört banden och hur det påverkade ALLA inte bara Clay. Jag tror många kan relatera till Hannah och jag hoppas den här boken når ut. 
Betyg 3,5 av 5

1 kommentar:

  1. Har försökt läsa den här boken men fastnade inte alls så kom bara ett par kapitel, men kanske får ge den en ny chans någon gång...

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...