20 november 2012

Twilight

Oj vad länge sedan det var man såg filmen, den filmen då allting började Bella - Edward - Jacob.
Vad långhårig Jacob var och intresserad av Bella redan från början.
Jag verkligen älskar första gången Bella följer Edward hem och får träffa familjen Cullens.
Bellas pappa Charlie är så gullig, försöker och försöker och vet inte alls hur han ska göra i olika situationer för han har aldrig uppfostrat ett barn och hur lätt är det då när en ungkvinna flytta hem till en.

Jag tycker första filmen är så mycke bättre när man har läst böckerna, och för att förstå allt i första filmen ska man gärna ha läst Midnight sun oxå(Edwards bok) för då får man ännu mer bakgrundsfakta som var Edward tog vägen efter första gången han och Bella hade suttit brevid varandra och varför han såg ut som att hon äcklade han. Och massor med andra detaljer!!




3 kommentarer:

  1. Jag önskar verkligen att Stephenie Myer ska skriva klar Midnightsun! älskade det lilla man fick läsa

    SvaraRadera
  2. Jag har bara hört talas om Midnight sun men aldrig läst den på hennes hemsida. Är den readable?

    SvaraRadera
  3. Jag letade upp midnight sun och tänkte att jag nog inte har läst den, men det har jag visade det sig. Rackarns. Ser fram emot att läsa hela då!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...