24 oktober 2012

Tematrio - Kroppsdelar

 Den här veckan har Lyran valt Kroppsdelar som tema.

Jag har den här veckan valt att leta bland mina olästa böcker. Jag insåg fort att böcker med ögon, hjärta och blod var vanligast. Och när jag inte har läst böckerna så vet jag så klart ingenting om de förutom det som står på baksidan, är det någon bok som ni har läst?

1) Melissa Marr - Mer än ögat ser
Aislinn kan se den osynliga världen med älvor. Hon slits mellan två killar, älvkungen Keenan och hennes kompis Seth, Keenan är spännande men Seth är tryggheten men hon är samtidigt rädd över att förlora deras vänskap.

2) Melissa Marr - Under din hud
Det här är fortsättningen på Melissas Mer än ögat ser. 

3) Håkan Nesser - Kvinna med födelsemärke
Det här är Nessers fjärde bok om Van Veeteren. Den här handlar om en rad män som blir nedskjutna och mördaren sköter allting med osviklig precision. Vad betyder musiken som spelas i offrens telefoner? Kommissarie Van Veeteren gräver sig motvilligt djupare och djupare ned i ett fall där händelsekedjan löper långt tillbaka i tiden...

2 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av dina tre!

    SvaraRadera
  2. Jag har läst Mer än ögat ser och tyckte riktigt mycket om den då. Men Under din hud gjorde mig lite besviken, så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka eller tro om serien.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...