31 oktober 2012

Tematrio Halloween

 Den här fick vi i uppdrag av Lyran att hitta Halloween böcker.

1) Stephen King - Det
Den här boken/filmen är nog anledningen till att väldigt många är rädda för clowner!! Alla vet vilken bok/film DET är så tänker faktiskt inte skriva om den... 

2) Stephen King - Jurtjyrkogården
 Läkaren Louis Creed och hans familj lämnar Chicago och flyttar till ett stort hus utanför den lilla staden Ludlow i Maine. Louis kan inte låta bli att känna en oro allt verkar bli nästan alltför perfekt. Det nya huset är fantastiskt. Naturen är underbar. Och grannarna är vänliga och välkomnande. Men i utkanten av idyllen finns uråldriga, hemlighetsfulla krafter. Det är något mystiskt med den gamla jurtjyrkogården, där traktens barn brukar begrava sina husdjur. Och strax bortom den finns en gammal, indiansk begravningsplats som ruvar på ännu djupare hemligheter som vår moderna tid sedan länge har glömt bort. När familjens katt Church blir överkörd begraver Louis honom bortom jurtjyrkogården. Och Church kommer tillbaka.

3) Dean Koontz - Psykopaten 
Edgler Foreman Vess hela varelse präglas av intensitet. När en tanke dyker upp i hans psykopatiska hjärna måste den förverkligas omedelbart på minuten. Som till exempel när han fick för sig att de båda servicemännen på bensinmacken skulle göra sig bra som lik. Ett par minuter senare var de ihjälskjutna. Hemma i källaren har han Ariel. Hon är 16 år och vacker som en porlinsdocka. En dag ska hon bli hans.

(var in på cdon.se och tog det de hade skrivit om böckerna..) 

4 kommentarer:

  1. SV: Jag ser framför mig att den dagen jag blir mammaledig kommer jag ligga i sängen/soffan och läsa böcker hela dagarna :) Men det dröjer några år än, min kille är 5 år yngre än mig, och jag känner mig inte redo ännu (jag är 28 år).

    När det gäller bokhyllorna så finns det en flik längst upp på bloggen som heter "Mina bokhyllor", men många böcker har tillkommit så ev uppdaterar jag dem nån dag :)

    SvaraRadera
  2. Jag valde också en Stephen King i min trio. Den enda av dina böcker jag läst är Det!

    SvaraRadera
  3. Stephen King är bäst på skräck enligt mig :)

    SvaraRadera
  4. Stephen King passar definitivt i dessa tider :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...