29 september 2012

E L James - Femtio nyanser av honom


Handling: 
Anastasia (Ana) Steele är en sista termins litteratur student och när hennes rumskompis Kate får influensa så får Ana hoppa in och göra ett jobb åt henne,hon ska intervjua den framgångsrike vd:n och ägaren Christian Grey.
Det som skulle ha varit en lätt uppgift eftersom Kate har förberett frågor går inte riktigt som planerat, Ana faller in i rummet och Christian Grey är ung och väldigt attraktiv men han har något mörkt över sig som är skrämmande.

Efter intervjun vet hon att de inte kommer ses igen men helt plötsligt dyker han upp på hennes arbete och senare så bjuder han även ut hon på kaffe. Ana blir förvånad över Christians inverkan på henne fysiskt och psykiskt och när han varnar henne för att komma för nära så blir hon bara mer intresserad.
Christian Grey är ingen vanlig man han är stormrik,passionerad och väldigt kontrollerande och bakom den perfekta fasaden döljer sig flera mörka hemligheter, snart har Ana upptäckt mer om både Christian och om sig själv som hon inte hade kunnat tro.

Första delen i den här triologin är så bra, från första sidan var jag fast och till sista sidan där jag kände - "Jag vill läsa mer, NU!" Jag älskar att det står vad hennes undermedvetna säger, att få ta del av alla Anas känslor och alla mail(dessa delar kommer bli svåra att få med på en film).
Det här är en av de bästa böcker som jag någonsin har läst, så nu är mina förhoppningar enorma om fortsättningen! Jag vet däremot inte om jag ska beställa hem hela triologin på engelska eller läsa vänta till Januari och läsa del 2 och 3 då(vill läsa dessa direkt efter varandra)
Vad säger ni andra som har läst denna del eller hela triologin? 

Betyg 5 av 5 

4 kommentarer:

  1. Besök gärna min blogg där jag har bok/film/musiktips! :)

    SvaraRadera
  2. Oj, en av de bästa böckerna du någonsin läst :o Låter lovande ;)

    SvaraRadera
  3. Jag köpte hem bok 2 och 3 när jag började närma mig slutet på bok 1. Men jag rekommenderar dig att läsa på engelska! Bok 2 är bättre än bok 1 (jag trodde inte att det var möjligt) men bok 3 har jag fastnat lite i...

    SvaraRadera
  4. Den första boken tyckte jag var bra men inte SÅ bra. Men den andra är jag helt kär i :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...