24 maj 2012

Candace Bushnell - Sommar i New York

Jag verkligen älskade "The Carrie Diaries" och längtade massor efter att få läsa "Sommar i New york" men tyvärr så blev jag besviken. När det har gått ett tag mellan då man har läst böckerna så minns man inte allting men det kändes som att det togs förgivet så ibland blev jag lite förvirrad.
Nu fick man även lära känna Miranda och Samantha,vilket för mig som inte har sett serien var spännande, jag har faktiskt blivit sugen att se "sex and the city" serien för att sen även kunna se filmerna, men det ligger på framtiden.
Boken var lång, lätt läst men lång, väldigt långsamt gick allting och jag kände mig mer och mer besviken men fortsatte att läsa och hoppades på en fantastisk avslutning, men nej inte ens det fick man.
Boken bara slutade, inget riktigt avslut utan det kändes som att det togs förgivet att man har sett serien så man vet vad som kommer hända. Jag ser framemot serien om den unga Carrie som ska börja visas till hösten.

Betyg 3 av 5
den var bra även om jag hade förväntat mig mer...

1 kommentar:

  1. Malin A (lund)5 juni 2012 kl. 21:17

    Hur kan du inte ha sett serien gumman!? Du som ser så mycket tv-serier!? Sex and the city är grym. Blir bättre för var gång man ser den och ju äldre man blir desto högre igenkänningsfaktor =P

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...