2 mars 2023

Harlan Coben - Lämna inga spår

 

Wilde #2

Titel & Omslag
Snyggt omslag och passande titel! 

Handling
Wilde växte upp utan någon kännedom om vare sig sin familj eller identitet. Allt han vet är att han som pojke hittades övergiven i skogen. Nu är han äntligen redo att hitta sitt ursprung - ett beslut som kommer att förändra allt. 

Strax efter att Wilde skickat sitt DNA till en släktforskningssajt får han kontakt med två potentiella släktingar. Han ger sig ut på jakt efter sannningen, men båda spåren leder till fler frågor än svar. 


Genom sin efterforskning stöter Wilde av en slump på ett mystiskt medborgargarde som har tagit sig an uppgiften att straffa anonyma nättroll. Snart upptäcker Wilde att gardet har kopplingar till en av hans nyfunna släktingar och att deras dunkla verksamhet har utlöst en till synes ostoppbar mordspiral. 

Mina åsikter
Jag älskar ju Cobens böcker, första boken om Wilde var riktigt bra och jag minns handlingen från första boken rätt hyfsat fast det var något år sedan jag läste den. Vi får små glimtar i den här boken om vad som har hänt tidigare vilket underlättar för den som behöver fräsha upp minnet lite. 

Som vanligt är det en rapp spännande text med lagom långa kapitel som hela tiden lockar en till att läsa mer. Handlingen gör dessutom att boken är väldigt svår att lägga ifrån sig och jag älskar karaktärerna i boken. 

Jag gillade handlingen i den här boken, hur vi får veta mer om Wildes förflutna, och att det inte bara är solsken och enkelt utan med tanke på hur Wilde var skogspojken så måste det var någonting speciellt som ligger bakom. 

Spoilervarning! 
Skönt ändå för Wilde att få lite svar på alla sina frågor om det förflutna även om det så klart inte är speciellt enkelt och det slutar inte med någon solskenshistoria. Däremot så får han lite lagom svar. 
Jag gillar att Laila insåg att hon och Wilde hör ihop, det känns som de behöver varandra däremot hur de ska få relationen att fungera vet jag inte. 

Betyg 5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...