18 maj 2022

Unni Lindell - Drönaren

 

Cato Isaksen #12

Titel & Omslag
Den här titeln passar så bra och omslaget är riktigt snyggt. 

Handling 
Drönaren svävar fram över  granarn i naturområdet utanför Oslo. Solen är på väg att gå ned och  skogen verkar öde. En bit bot studerar en man drönarbilderna, plötsligt syns ett tält. En kvinna kommer ut genom öppningen. Mannen inser att hon slagit läger på just den plats där Evie Thorn knivmördades fem år tidigare.

I sviterna efter en olycka arbetar kriminalinspektör Marian Dahle nu med cold case-fall. Men när hennes chef Cato Isaksen ber henne att återuppta utredningen av Evie Thorn förändras hela hennes tillvaro. 

Mina åsikter 
Jag har så svårt att hålla isär karaktärerna, och jag tycker fortfarande det är svårt att hänga med i handlingen när jag lyssnar på den här serien. Det här är sista boken jag har och jag vet inte om jag kommer fortsätta med den här serien.... 

Jag har svårt för Marian fortfarande, hon tappar bort Birka hela tiden och skiter i alla andra och beter sig som en bortskämd unge som alltid ska ha sin vilja fram, jag saknar ett teamwork. Jag förstår att Cato blir irriterad på  Marian, han har fått bort Marian från sin avdelning och när hon då får komma och hjälpa till så fortsätter hon köra sin stil, helt ärligt är hon nog en sådan person som är perfekt i en cold case grupp, en som vill snoka och ser till att hitta svaren. 

Betyg 2.5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...