29 oktober 2020

Tony Johansson - Den tredje passageraren

 


 Erik Larsson & My Englund  #1

Titel & Omslag 
Ett snyggt väldigt passande omslag till en väldigt bra titel!

Handling 
En lokal högerextremist hitts död på en gata i Landskrona. Polisen tror att det rör sig om en smitningsolycka inga vittnen eller misstänka finns. Lokaljournalisen Erik Larsson skriver om händelsen men sedan faller saken i glömska, tills ett tidigare okänt vittne plötsligt kontaktar honom. 

Snart upptäcker Erik Larsson att han befinner sig i en kapplöpning med den militära underrättelsetjänsten, och att den anonymitet han lovat vittnet på något vis brutits.   

Mina åsikter 

Helt ärligt så var jag inte jätte peppad på att läsa den här boken, utan var mer sugen på att läsa bok 2 och 3, men jag gillar att läsa serier i ordning så då blev det att läsa den här också, eller jag lyssnade på den. Men shit vilken seg början, det pratas och pratas och pratas men det händer ju typ ingenting som för storyn vidare, ingenting som gör boken spännande och det händer en grej sen händer det ingenting och 10 år går och sen får vi veta lite mer om hur allting ligger till, men boken blir aldrig spännande. 
   
Alltså jag har lite svårt för politik i böcker men det känns inte som det är det som gör att jag inte alls fastnar för boken, eller det gör ju att tempot blir lite segare än om det hade varit en mördare som sprang runt som det gör i många böcker. Så då kanske det är uppläsaren som gör att jag inte riktigt fastnar för boken.... 
Betyg 1 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus  Omnible

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...