19 augusti 2020

Robyn Carr - En plats för lycka

 

Virgin River #5

Titel & Omslag
Bra titel, omslaget är väldigt tråkigt men man ser iaf vilka böcker som hör ihop i den här serien. 

Handling
Hela Virgin River stöttade Vanessa Rudledge genom hennes svåraste tid i livet - nu börjar hon äntligen kunna se fram emot lyckligare dagar. 

Med bara någon månads mellanrum begravde Vanessa sin man Matt och födde deras son - hennes hjärta krossades, för att sedan fyllas av helt ny sorts kärlek. Men mannen hon längtar efter att börja om på nytt med vill inte veta av henne längre. 

Paul Haggerty lever efter marinkårens motto: Semper Fi. Han är evigt lojal mot sin bästa vän och har tagit hand om Matts änka så gott han kunnat, med tanke på att han varit hemligt förälskad i henne i åratal. Nu, när han precis är på väg att bekänna färg, dyker en anann kvinan upp med en hållhake på honom - en hållhake han aldrig kan bli fri från. 

Det krävs mod, ödmjukhet och en hel del hjälp från invånarna i Virgin River för att få rätsida på livet igen. Kommer Vanessa och Paul få en andra chans till kärlek de båda längtar efter och så väl förtjänar? 

Mina åsikter
Det jag gillar med den här serien är att varje bok tar inte slut så fort någon har hittat kärleken, så är det i många romaner, genom hela boken får man följa vägen mot kärleken och när de får varandra så tar boken slut. Nej i den här serien så så det en - två huvudpersoner och sen finns från de tidigare böckerna också med. Varje bok handlar om hela samhället Virgin river vilket gör att den här serien är en perfekt tv-serie. Och det har den blivit, på netflix kan man se första säsongen och jag längtar efter säsong två. 

Jag älskar stämningen, det händer mycket, det är fantastiska miljöer och jag önskar jag hade levt i Virgin river! 
Betyg 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...