28 juni 2020

Meg Cabot - Medlaren

Hemsökt  #5 

Titel & Omslag
Omslaget är rätt tråkigt, men titeln är väldigt passande. 

Handling
16 åriga Suze är en medlare och somsådan ska hon hjälpa spöken att ta sig till andra sidan - inte kära ner sig i ett! Men hon måste erkänna för sig själv - hon är kär i det ursnygga spöket Jesse som bor i hennes rum. Fast hon är inte säker på om hennes känslor är besvarade, trots deras heta kyss. Jesse har börjat dra sig undan och verkar knappt vilja veta av henne. Men det är inte Suzes enda problem: Paul Slater, en annan medlare , dyker upp som elev på skolan. Han verkar besatt av Suze och han vet hur han ska göra sig av med Jesse för alltid..... 

Mina åsikter
Den här boken är riktigt spännande och det är kul att följas Suze både genom hennes medlar uppdrag och hennes tonårsdrama. Men boken är så intensiv, det händer så mycket på typ en vecka, jag hade gärna velat ha mer så ska läsa nästa bok nu med en gång så får vi se vad som händer. Jag vet inte vad jag ska berätta om handlingen utan att spoila er!
Det är sista boken som är översatt och vet inte om det finns fler på engelska, vet någon av er det?  

Spoiler varning!
Den där Paul är så läskig, försöker to much och att Suze kan låta han kyssa henne flera gånger är så konstigt. Och det som hände på festen, då Paul och Jesse börjar slåss och saker flyger åt alla håll och de tuppar av och händer så mycket konstigt, borde inte fler fråga Suze vem som är Jesse och vad som egentligen hände. Men boken får ett lyft om hon hennes kompisar får veta mer. Och jag hoppas präsen inser vilket rötägg Paul är.

Betyg 4  av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...