30 juni 2020

Anna Roos - En evig sömn



Titel & Omslag
Snyggt omslag som passar så bra ihop med övriga böcker i serien, 

Handling
Sommarturisterna har börjat anlända till den gamla badorten Trosa, men  Vera Jansson har ännu inte sålt sitt barndomshem. Dessutom har hennes senaste framgångar på revisionsbyrån vunnit dem nya klienter i området. Vera åtar sig att granska ett av företagen, en nystartad  och snabbväxande dejtingsajt. 

Uppdraget ser ut att bli enkelt, men så hittas en ung kvinna från trakten medvetslös och misstankarna riktas mot den man Vera som barn anklagade för oönskade närmanden. Samtidigt upptäcker hon att den nya dejtingsajten innehåller flera tvivelaktiga profiler och Vera får lära sig att evig kärlek kan stå personen som söker den dyrt. 

Mina åsikter
Vi får hela tiden små ledtrådar från vad som hände i förra boken, samtidigt som det är så snyggt in nystat i den här bokens story så man kan faktiskt läsa den här boken fristående, men man vill ju så klart ha all information om vad som hände i förra boken och i nästa bok så jag ser inte vitsen med det. 

Vi får lära personerna från förra boken ännu bättre i den här boken och när boken tar slut vill man veta ännu mer för jag är inte redo att lämna Veras värld utan jag vill få veta vad som kommer hända och mer detaljer från det förflutna. 

Fallet i boken tar lagom plats, men det finns väldigt många personer i den här boken som jag har svårt för, precis som i verkligheten så finns det personer som man inte alls förstår sig på och tycker de gör konstiga val. Det är ett väldigt intressant persongalleri och det blir intressant att se vad som kommer att hända i nästa bok. Bok 3 i serien I mörka vatten kommer finnas i butik i Oktober senare i år (2020).

Men slutet, det kommer en liten twist där, en som jag misstänkte! 

Betyg 4 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...