22 maj 2020

Sylvia Day - Frusen fjäril


Titel & Omslag
Snyggt omslag, men jag förstår inte vad titeln har med handlingen att göra.

Handling
Teagan är äntligen tillfreds med livet. Hon har ett jobb hon älskar, flera nära vänner och ett vackert hem som hon renoverat från golv till tak. Men framförallt har hon kommit till ro med det förflutna och gått vidare.

Då flyttar Garrett Frost in i huset brevid hennes. Garret är som en rasande naturkraft som vänder upp-och-ned på allt som Teagan äntligen fått ordning på. Men det hon har svårast att värja sig mot är att han är sårad - och att hon känner igen sig i hans känslor.

Mina åsikter
Den här boken var riktigt bra fram till slutet då kom det en twist jag inte alls hade väntat mig, och jag köper den inte heller till 100% Jag gillar väldigt många karaktärer, visst vissa grejer händer lite för fort, Garret är för perfekt, det är lite många detaljerade sexscener men resten är riktigt bra.  Men den där detaljen som händer i slutet, som vänder allting upp och ner för mig drar mycket och det känns inte som en bok man läser flera gånger för boken blir nog annorlunda när man vet twisten.
Men det är en lättläst och snabbläst bok.

Spoiler varning!
Jag köper inte att Teagan totalt har raderat Garrett och deras son ur sitt minne så där, att hon inte ens kan känna igen Garrett och sen skapar de en ny relation och hon fortsätter att inte minnas han alls. Alltså nej man kan inte radera flera år av sitt liv så där, det känns inte troligt och sen lät det ju som de inte alls hade ett super bra förhållande men ändå vill han helt plötsligt försöka igen och de blir grannar och allting.  Boken får en fyra i betyg bara för att den var så bra fram tills slutet.

Betyg 3.5-4 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus  Cdon

1 kommentar:

  1. Awesome blog! Do you have any hints for aspiring writers?
    I'm planning to start my own website soon but I'm a little lost on everything.
    Would you recommend starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option? There are so many
    choices out there that I'm completely overwhelmed ..
    Any suggestions? Thank you!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...