5 mars 2020

Candice Fox - Redemption point



Titel & Omslag

Titeln passar bra in, och det är ett snyggt omslag även om det inte säger så där jätte mycket om handlingen, synd att det inte var mer tydligt att det är Redemption point man ser på omslaget.

Handling
När den före detta polisen Ted Conkaffey blir oskyldiga anklagad för att ha fört bort en tonårsflicka hoppas han att Crimson Lake, en stad tätt omslingrad av regnskogen i Queensland, är den perfekta platsen att försvinna till.

Men det visar sig snart att han inte är skyddad någonstans på jorden från flickans otröstliga far. Dale Bingley har en brutal och noga uträknad hämndplan, och om Ted inte hjälper till med sökandet efter den verkliga förövaren är det han som står först på tur.

Samtidigt, på det klibbiga, öltäckta golvet i ett skjul vid vägrenen, ligger två unga bartendrar döda. Under mordutredningens gång kallas Ted och hans osannolika bundsförvant Amanda Pharrell in för att assistera. Medan Ted kämpar för att rentvå sitt namn dras han och Amanda allt längre in i ett ondsint spel - och strävan efter återupprättelse kan komma att kosta dem livet.

Mina åsikter
I början av boken får vi en återberättelse om vad om hände Ted Conkaffey före och under förra boken.Jag gillade Amanda redan i förra boken men hon växte ännu mer i mina ögon i den här boken, Pip är en ny karaktär som jag också gillar. Jag stör mig på Teds ex fru, hon lämnade han och verkar inte bry sig så mycket samtidigt som hon faktiskt gör det, visst hon hamnade i en jobbig sits men antingen tror man någon är oskyldig eller så inte.

Tyvärr så var det inte så mycket att Ted och Amanda jobbade ihop i den här boken eftersom Amanda höll på med fallet medans Teds fokus hamnade på sitt egna fall. Det blir intressant att se hur del tre i serien kommer bli utformad eftersom det som hände i den här boken, men samtidigt så behöver det inte bli fler delar heller utan jag kan faktiskt nöja mig med bara två böcker.

Spoiler varning!
Så typiskt att Pip skulle dö när det var min nya favorit karaktär, jag tror hon hade kunnat tillföra en hel del till serien för hon verkar mer öppen för Amanda och ser Amandas styrkor och har insett att man kan lära sig en hel del av annat. Blir det en tredje bok så hoppas jag det blir mer att Ted och Amanda kommer hjälpas åt med att lösa ett fall, inte som i den här boken där de jobbade så skilda åt och knappt pratade med varandra.
Betyg 3 av 5
b
oken finns på  Adlibris  Bokus  Cdon  Omnible

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...