16 augusti 2019

Anna E Wahlgren - Fristad


Titel & Omslag
Snyggt omslag och titeln Fristad syftar nog på Louise hem.
Uppläsare: Maria Lyckow

Handling

Två år sedan överfallet. Med stängsel och larm har rättpsykiatern Louise barrikaderat sig i sitt stora hus på landet. Hon har sökt en fristad, men känner sig inte det minsta trygg. Särskilt inte sedan mannen som knivskar henen svårt har släppts fri. Hon väntar och vakar. När små paket börjar dyka upp i brevlådan är hon säker på att han spelar ett spel, leker med henne. Så hittas hennes älskade hund död på gården. Kan det verkligen vara en olycka? Hoten och faran visar sig komma från ett håll hon aldrig hade kunnat ana.

Mina åsikter

Det var så spännande att fundera på vem som var skyldig, vem är det som förföljer Louise?  Och man kunde inte få veta det fort nog, samtidigt kändes det verkligen som att det kunde ha någonting att göra med det hemliga skrinet.  Det är ett högt tempo och boken är spännande från början till slut så jag har suttit klistrad med ljudboken i mina öron och jag gillar Maria Lyckow som uppläsare. Jag hoppas det kommer fler böcker av Anna E Wahlgren för jag är nyfiken på vad nästa bok skulle handla om.

Spoiler varning!
Redan tidigt förstod jag att hennes mamma dolde någonting och att Louise behövde få veta vad för att få veta vem som förföljde henne. Men att hon var adopterad och hade en bror hade jag inte förväntat mig, förstår dock inte varför han var så arg på Louise, hon var ju bara bebis och det var ju inte hennes fel att deras mamma blev mördad. Sen visste ju Louise inte ens att hon hade en bror men han gick antagligen hela livet och väntade på att hon skulle söka kontakt men det gjorde hon aldrig, så han var bitter för att hon dissade han och hon levde ett riktigt bra liv medan han blev bort vald.

Jobbigt att försöka gå vidare efter allting som hade hänt henne. Och jag förstår att hennes liv blev väldigt komplicerad.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  Adlibris  Bokus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...