29 april 2019

Mikael Ressem - Fallet Lisa

Erik Sandström #7
Titel & Omslag
Snyggt omslag som passar så bra till den här serien och till bokens handling. Titeln Fallet Lisa  passar också helt perfekt.

Handling
En tidig söndagsmorgon får ambulanssjuksköterskan Erik Sandström ett larm om en medvetslös man på tågstationen i Gävle. Mannen visar sig vara död och i svalget har någon placerat en ung flickas id-kort. Samtidigt får Inger Pålsson vid Falupolisen uppgifter om en död man på ett tåg i Falun. På platsen påträffas en italiensk springkniv som för tankarna till ett 17 år gammalt flickmord som hon utredde tillsammans med Birger Andréasson vid Gävlepolisen.

Det är få fall som håller den numera pensionerade kriminalkommissarien Birger Andréasson vaken om nätterna, men mordet på 12åriga Lisa går inte att få bort ur tankarna. Fallet hade förblivit ouppklarat och den hänsynslöse mördaren hade hållit sig på avstånd. Tills nu.

Mina åsikter
Så när kommer nästa bok? Jag älskar den här serien, det finns så många bra karaktärer och det händer så mycket hela tiden. Även i den här boken så har Birger tagit mycket plats, och jag älskar verkligen hur smart Tomas är dock har jag lite svårt ibland att förstå hur han vet så mycket.

Nu börjar det vara svårt att skriva någonting om de här böckerna utan att spoila. Men den här boken slutade nästan lika spännande som den började, jag vill ha nästa bok att läsa/lyssna på. Fredde Granberg passar så bra till att läsa den här serien.

Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på adlibris  bokus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...