24 januari 2019

Helgfrågan v. 4

Torsdag, snart är det äntligen helg och det innebär massor av träning även om det blivit en hel del träning nu under veckan också, jag försöker passa på när vi är friska att träna. Men Torsdag innebär också Mias helgfråga.

Har du svårt till att stava till något ord?

Jag håller med Mia, huvudet tänker fortare än man skriver så då kan det bli både stavfel och annat konstigt men jag är dessutom dyslektiker så det kan trilla bort ord för mig ibland när jag skriver och gramatik är också rätt jobbigt. Men tack vare att jag har läst så mycket och varit intresserad av att läsa sedan jag var liten så har jag omedvetet jobbat för att det inte ska vara ett problem för mig.

Bonusfråga: Vilken film som har premiär 2019 vill du se?
Escape room
Dumbo
Lejonkungen

Filmer jag kommer se med barnen men antagligen inte på bio
Lego filmen 2
Draktränaren 3
Husdjurens hemliga liv 2
Frost 2
Ploey





13 kommentarer:

  1. Ibland händer det så konstigt att jag tänker ett ord, men skriver ett annat. Det fattar inte jag hur det går till :)

    SvaraRadera
  2. läsning är verkligen viktigt ur många synvinklar. Frost. 2 kanske jag får lägga till om barnbarnen vill se den

    SvaraRadera
  3. Läsning är verkligen bra för att lära sig stava även för den som inte är dyslektiker.

    SvaraRadera
  4. datorn kan ibland hjäpa till att rätta till vissa stavfel.

    SvaraRadera
  5. Det där med "fort och fel" på tangentbordet är nog nummer ett i felstavningsvärlden :)

    SvaraRadera
  6. Trots att jag är författare håller jag med dig om att grammatiken ibland är lite klurig.

    SvaraRadera
  7. Det kommer mycket filmer som lockar. Lejonkungen kan vara mysig att se.

    SvaraRadera
  8. Dumbo kommer med, den blir kul att se.

    SvaraRadera
  9. Draktränaren 3 och Frost 2 kommer jag säkert se med yngsta barnbarnet.

    SvaraRadera
  10. Husdjurens hemliga liv vill jag se, har inte sett första filmen än.

    SvaraRadera
  11. Escape room lät som en spännande filmtitel, låter lite som en thriller, eller nåt. :)

    SvaraRadera
  12. ibland tänker hjärnan bättre när en skriver för hand.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...