5 december 2018

J.K.Rowling - Harry Potter & fången från Azkaban

Harry Potter #3

Titel & Omslag
Jag hade velat se nattbussen på omslaget till den här boken, den illustrerade utgåvan har ett riktigt snyggt omslag.

Handling
Harry Potter går sitt tredje år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Ingenting är sig likt. Sirius Black den okände massmördaren som suttit i fängelse i tolv år, är på rymmen. Det sägs att han är på väg mot Hogwarts. De grymma fångvaktarna från Azkaban har kallats in för att hålla vakt. Harry Potter går inte säker. inte ens bland sina vänner... Men han är fast besluten att lösa mysteriet med Sirius Black. 

Mina åsikter

Jag gillar så klart fortfarande karaktärerna, återigen kommer eleverna tillbaka till skolan efter sommarlovet. Boken börjar lite spännande för att sen bli väldigt lugn och det händer egentligen inte så mycket, Harry och de andra går på lektioner, lär sig saker, bråkar med Malfoy ogillar Snape men sen sista delen av boken där dras spänningen upp igen och det händer massor av saker och man kan inte riktigt släppa ifrån sig boken. Men det här är en typisk mellanbok, det händer saker som för historien framåt men den är inte den bästa i serien, men jag kommer inom kort börja på nästa Harry Potter bok. Eftersom det här är en serie som jag tycker är lätt att komma in i så kan jag läsa något kapitel och sedan läsa någon annan bok innan jag fortsätter vidare och det är nog tur för nu börjar böckerna bli betydligt tjockare.
Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  bokus  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...