15 november 2018

the Haunting of Hill House



Titel: the Haunting of Hill House
År:  2018
Genre: Drama, Fantasy, Horror
Betyg på IMDB: 8.9
Mitt Betyg:   8.5
Trailer
1 säsong, 10 avsnitt (ca 60 minuter långa)
Recension & Trailer på Aftonbladet

Handling
Den här tv-serien handlar om en familj med en mamma pappa Hugh & Olivia Crain och deras 5 barn, de har köpt ett stort hus som behöver renoveras och det har de tänkt göra över sommaren (år1992) och sen ska de sälja huset igen. Det varierar mellan att vi får se familjen i nutid och dåtid, och på så sätt får vi följa vad som egentligen hände i det där huset och vad som drev familjen därifrån.

Mina åsikter
Wow vilken spännande serie utan att det ska vara grisigt, våldsamt eller aliens, nej istället så spelar man på spänning, rädslor och att det är spännande hela tiden och man vet inte när eller vad som kommer hända. Jag tycker inte det blev för spännande heller utan precis lagom, min svägerska däremot tyckte det var lite väl spännande och läskigt.

Jag gillar att man får veta allteftersom små ledtrådar om vad som egentligen pågår och det är ett riktigt bra slut på den serien/säsongen.

Vad roligt det var att få se James Lafferty (Nathan i One tree hill) i en av rollerna.
Det är inte klart ännu om det kommer en säsong 2 och hur upplägget då skulle vara men jag hoppas i alla fall att det kommer en säsong till gärna med ett nytt läskigt hus.
Jag blev väldigt nyfiken på vad som fanns bakom den röda dörren....
!!Spoiler varning!!
Jag förstår verkligen att Luke började knarka, han försökte fly allting som han bara trodde fanns i hans huvud. Men jag tror inte det gynnar någon att Steven förnekar allting, att han påstår att hans familj är galningar med mentala problem istället för att våga vara öppen för det han var med om och såg när han var liten.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...