26 juli 2018

Kiera Cass - Eliten

the selection #2

Titel & OmslagDen här serien har så snygga omslag, titeln Eliten är för att det nu börjar vara kvar eliten av flickorna.

Handling
För America har det tagit lång tid att reda ut sina känslor. Ett liv med Maxon skulle inte bara innebära en tillvaro i trygghet och överflöd, utan  även svåra beslut som drottning i ett kungarike byggt på förtryck och brutala lagar. Dessutom gör hennes första kärlek Aspen allt för att vinna henne tillbaka, och hon är inte redo att välja bort en framtid med honom än.  
Samtidigt hårdnar konkurrensen mellan deltagarna, och när America väl har gjort sitt val är det kanske redan för sent.

Mina åsikter

Jag gillar den här serien. Det är så lätt att tycka om America även om jag blir irriterad på henne ibland, som hennes velande mellan Aspen coh Maxon, men samtidigt så förstår jag att hon inte vill göra fel val. Jag gillar hur America vänder och vrider  på allting, hon är inte enkel och gör som hon blir tillsagd, utan hon står upp för sin åsikt och vill göra världen till en bättre plats, hon vill inte nöja sig med att hon ska få det bättre utan vill att alla ska få det.

Spoiler varning
Jag blir lite irriterad när America håller på med Aspen också, tycker hon kan vara mer vänskaplig med han så det inte ska bli påkomna för då kommer de inte leva länge till. Det ska bli väldigt intressant vilket val hon kommer göra och vem av tjejerna som kommer hugga henne i ryggen, för det känns ju verkligen som upplagt för någonting sådant.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  bokus  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...