11 april 2018

Det (IT)

Inspelnings år: 2017
Genre Drama Skräck Thriller
IMDB betyg 7.5
Mitt betyg  5.0
Skådespelare Jaeden Lieberher, Jeremy Ray Taylor, Sophia Lillis, Finn Wolfhard, Chosen Jacobs, Jack Dylan Grazer, Wyatt Oleff, Bill Skarsgård

Handling
Fler barn försvinner från staden Derry, bland annat den lilla pojken George som gick ut i stövlar och regnrock för att se sin båt flyta i allt regnvatten som rinner efter gatorna på grund av en storm. Men sju elvaåringar går samman och trotsar faran som de upptäcker inte är mänsklig utan ett monster som vet vad man är mest rädd för, ett monster som barn kan se men inte de vuxna. Monstret har ofta skepnaden av den onde dansande clownen Pennywise Alla dessa sju barnen är utanför, de blir retade och mobbade av de "coola" barnen men tillsammans blir allting lättare och de vågar stå upp för varandra.

Mina åsikter
Jag tyckte inte att den här filmen var speciellt läskig, jag såg den tidigare utgivna miniserien Det som kom 1990 och som jag minns det var den mycket mer spännande och läskig, men det kanske var för att jag var yngre när jag såg den. För nu som vuxen så blir stora delar av det Pennywise gör väldigt orealistiska vilket då inte heller blir läskigt, däremot såg jag filmen med några som inte har sett tv-serien och som tyckte den här var tillräckligt läskig för stunden men när de hade fått smälta filmen så var den mer overklig än läskig. Jag tycker bland annat att Pennywise i tv-serien är läskigare.  Även om jag inte riktigt fastnade för den här första delen så kommer jag så klart se film två när den kommer. Jag är dock väldigt sugen på att läsa boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...