27 februari 2018

Karen M. McManus - One of us is lying

Titel & Omslag
Titeln säger exakt vad boken handlar om, någon ljuger... men vem? Och de misstänkta är personerna på bilderna som är på omslaget.

Handling
On Monday afternoon, five students at Bayview High walk into detention.
Bronwyn, the brain, is Yale-bound and never breaks a rule.
Addy, the beauty, is the picture-perfect homecoming princess.
Nate, the criminal, is already on probation for dealing.
Cooper, the athlete, is the all-star baseball pitcher.
Simon, the outcast, is the creator of Bayview High's notorious gossip app.
Only, Simon never makes it out of that classroom. Before the end of detention, Simon's dead. An according to investigators, his death wasn't an accident. On Monday, he died. But on Tuesday, he'd planned to post juicy reveals about all four of his high-profile classmates, which makes all four of them suspectes in his murder. Or are they just the perfect patsies for a killes who's still on the loose? Everyone has secrets, right? What really matters is how far you would go to protect them.

Mina åsikter
Jag blev faktiskt lite besviken över den här boken, jag misstänkte hur det låg till redan i början och jag hade tyvärr rätt. Men boken är lättläst och underhållande och karaktärerna är väldigt stereotypa på gott och ont. Det är flera karaktärer som jag gillar men tänkte inte berätta vilka för då berättar jag nog för mycket.

Spoiler varning!! 
Titeln passar inte alls in, eller jo om man kan räkna att Simon är den som ljög mest, förutom Jake då som var ett riktigt lögnaktigt svin. Tänk att gå så långt att man är villig att låta sitt ex Addy sitta i fängelse för ett mord hon inte har begått bara för att hon har varit otrogen, eller å andra sidan så verkade han vara villig att döda henne att få sin hämnd. Vilken hemsk människa, däremot synd att inte Addy och TJ fick ihop det senare för han verkade så himla gullig och verkade ju gilla henne även om det inte är så snyggt att ligga på en tjej som är jätte full och upptagen.  Mina favorit karaktärer är Nate och Bronwyn, de verkar så himla omaka men söta ihop och har ju små gillat varandra för flera år sedan men livet kom i mellan så de gled isär.  Simon då?  Ja vad ska man säga, vilket svin!! Jag vill ta livet av mig men det är inte nog coolt med en skolskjutning+självmord så jag försöker rigga så någon åker dit för mitt självmord.
Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  bokus  cdon

1 kommentar:

  1. Har tyckt att denna verkar så bra men ju mer recensioner jag läser så verkar den mer och mer halvdan :/

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...