11 januari 2018

Helgfrågan v. 2

Det är torsdag idag... alltså jag har haft fel dagar hela veckan. Barnen först lediga måndag tisdag och sen skulle jag till läkaren tisdag, jag trodde onsdag så idag är det fredag och i morgon är det fredag och lördag kanske också blir fredag!

Precis som Mia hoppas jag också att det här året kommer innebära massor av riktigt bra böcker, och därför undrar Mia vilken ny bok som kommer ut nu i januari eller februari som vi ser framemot.

Under många år så tycker jag att det är i början på året det brukar komma ut så få böcker så man lyckas läsa några av sina hyllvärmare, eller de rec.ex man inte han med året innan. Men iår kommer det ut massor av böcker som jag vill läsa redan i januari.
* Harlan Coben - Sanningen
* Louise Boije af Gennäs - Blodlokan
* Mikaela Bley - Louise
* Jörn Lier Horst - Bottenskrap
* Michelle Adams - Min syster
* Helena Kibicek Boye - Innan snön faller
* Dag Öhrlund - Se till mig som liten är
.... ja ni ser ju min lista, massa favorit serier/författare och mer kommer det komma...

Bonusfråga: Lever du efter något motto eller några kloka ord? 
Nej det gör jag inte men jag försöker leva varje dag, alltså göra det bästa utav den dagen. Vissa dagar fungerar inte kroppen, någon är sjuk, jag är borta på tävling osv osv Men varje dag försöker jag ha en riktigt bra dag för ingen mår bra av att jag har dåligt samvete för att jag gör annat än är med mina barn, och när jag är med mina barn försöker jag vara med de och inte vara i tankarna på annat.

12 kommentarer:

  1. Snygg ny look på bloggen! :) det är nog inte någon större brist på nya böcker som en vill läsa ;)

    SvaraRadera
  2. det var en hel del januariböcker. en får ta en dag i sänder

    SvaraRadera
  3. Det kommer en hel del bra böcker den här månaden. Innan snön faller är jag också nyfiken på och även Bottenskrap (fast den serien avvaktar jag lite med eftersom böckerna ges ut i oordning).

    SvaraRadera
  4. Låter som ett bra sätt att försöka leva livet på! :)

    SvaraRadera
  5. De där andningshålen som jag har ett svagt minne av fanns i början när jag började blogga, de lyser med sin frånvaro nu.

    SvaraRadera
  6. Det där att inte veta vilken dag det är det blir så förvirrande, men denna vecka har jag lyckats med det då var det värre förra veckan.
    Åh Mikaela Bleys nya har jag missat att den också kommer nu i början av året, den ser jag verkligen framemot.

    SvaraRadera
  7. Det var en gedigen lista redan. Hoppas att de ger bra lästid.

    SvaraRadera
  8. Åh, många! Innan snön faller kom med posten i veckan, så den ser jag oxå fram emot. :)

    SvaraRadera
  9. Det kommer alltid ut många böcker tycker jag, och många av dem är sådana man väntar på.

    SvaraRadera
  10. Innan snön faller har jag börjat på

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...